Kárpátbusz

Kárpátbusz

Évzáró 2022

2022. december 30. - Dr.V.ker.

Ismét eljött az évösszegzés ideje, és bár voltak olyan hónapok, amikor tényleg alig fotóztam, az idén még összejött a 2020-ban bevezetett szisztémám: egy Ikarus és egy egyéb busz került az évzáróba minden hónapban. Attól tartok, ez lesz az utolsó ilyen év.

Többször írtam már róla, hogy a buszfotózás egyre jobban háttérbe szorult az életemben, nem ez a fő hobbim, nincs is annyi motivációm és persze időm se rá. Végleg abbahagyni nem fogom persze, de elnézve a járműpark átalakulását, és azt összevetve az előző mondattal, hát, nem túl sanszos, hogy lesz még egy ilyen teljes évértékelőm.

2022-ben viszont még mindig sikerült lőnöm 31 hiányzó Ikarust, igaz, abból összesen négy busz volt volános kocsi, ami biztosan negatív rekord - még a korai években, amikor csak elvétve fotóztam vidéken, akkor is több jött össze. Volt olyan hónap, amikor tényleg alig fotóztam valamit, de az ősz egész sűrűre sikerült - na igen, egyszer búcsúznak az Ikarusok Budapesttől. Egyébként a decemberi fotótúrán és a májusi tapolcai Ikarus-találkozón jött össze az idei Ikarus rendszámok túlnyomó többsége (csak Tapolcán 17), az év elején esett még be ez-az, de például júniustól novemberig nulla, azaz 0 hiányzó Ikarust fotóztam.

Január

Az év első hónapja jól indult: rögtön az első napokban Bajáról egy olyan C56-ost küldtek Veszprémbe, amiről nem volt fotóm. Éppen Balatonkenesén nyomtam ekkor a home office-t, viszont a napsütéses idő próbára tett a hosszú árnyékokkal. Tökéletes fotó nem is jött össze, de elégedett vagyok így is. Egyéb fronton főleg Veszprém új buszait fotóztam, hiszen megérkeztek addigra az új lila MAN-ek a V-Busz flottájába.

januar_ik.JPG

Csak egy picit kellett volna még várnom, igaz, ha meg túl lassú vagyok, bukom is. Nem tökéletes a kép, de óriási fogás!

januar.JPG

Tetszik ez a látvány, Veszprémben bejött a szolgáltatóváltás.

Február

Egészen sok fotóm készült ekkor, és így visszanézve sokat is sütött a nap februárban. Kettő hiányzó Ikarusba is belebotlottam Óbuda környékén, ritka szerencse az ilyen, emellett egy kis Győr, egy kis HÉV-pótló és egy kis tesztbusz jutott a hónapra - utóbbi az első hidrogén üzemanyagcellás busz, amit valaha láttam és fotóztam (ki is próbáltam), megérdemli a helyet az összegzésben.

februar_ik.JPG

Szemből is meglett, de így még jobban tetszik. Pár hétig állt csak itt a Forrásliget lakópark szélén a busz, gyanítom felújításon lehet, és fogjuk még látni. Mindenesetre óriási máknak tartom, hogy ezt tudtam itt fotózni ezzel a rendszámmal.

februar.JPG

Jó cucc ez a hidrogénes busz, ennek köszönhetően Vecsésen is fotóztam már buszt.

Március

Az egész hónapban összesen három Ikarust fotóztam, kettő 280-ast Győrben, és a Kaposvári Rákóczi E95-ösét Zuglóban. Utóbbi került be, pedig az nem is napos kép, viszont jobban tetszik, mint a Révai utcában álldogáló 280-asok. Jutott még egy adag BKV, egy kis Iveco-sajtónap egy ezer éve nem látott maszek Credóval, valamint Plzeň a hónapra.

marcius_ik.JPG

Megvolt már, na de micsoda háttér!

marcius.JPG

Már nagykorú ez a Credo, amit ugyan előző rendszámával is fotóztam már, de örülök ennek a képnek.

Április

Az utóbbi években már-már alap, hogy tavasszal több hó esik, mint télen, ám idén a szokásosnál is nagyobbat húzott az időjárás az április harmadikai hóeséssel. Síkvidéken mondjuk sok nem látszódott belőle Budapesten, ám a Testvérhegyen már igen. Az áprilisi havas, napos-ajtós fotó nekem az év egyik kedvenc lövése, de tartogatott még mást is a hónap: a bodrogközi rokonlátogatáson például két hiányzó Ikarust, melyből az egyik került be a posztba. Annyira sűrű hónap volt, hogy sem a fehérvári csuklós Lion's City E tesztje, sem a tram-train nem fért be az évösszefoglalóba, pedig ezeket is fotóztam és kipróbáltam.

aprilis_ik.JPG

Végre nem a vasútállomáson lett meg valami Sárospatakon.

aprilis.JPG

Délutánra nyoma sem maradt a hónak, még jó, hogy a szavazás után felmentem megnézni.

Május

A tapolcai Ikarus-találkozó mindent vitt, ebben a hónapban azt volt nehéz kiválasztani, mi kerüljön be az Ikarus mellé. A rendezvényért még így utólag is köszönet, abszolút megérte elmenni, rengeteg Ikarus-szal érkeztek mindenhonnan, ráadásul a két emeletesen kívül minden fel is vonult. A sok nagy fogás közül a 662-est választottam kedvencnek akkor is, ezt tartom most is, ő került be a posztba. A másik szereplő a Budapestről rajtoló Giro di Italia egyik csapatának busza - ilyet is ritkán lehet fotózni.

majus_ik.JPG

Nem gondoltam volna, hogy valaha ilyet tudok fotózni.

majus_1.jpg

Stílszerűen biciklizés közben botlottam bele.

Június

Bár több esemény is datálódik erre a hónapra, a lényeg mindenképpen az olasz-magyar meccshez kapcsolódó túrám volt, azon meg ugye nem sok buszt fotóztam. Párat azért igen, egyet választottam is onnan, míg az Ikarus a hónapból nem lehetett más, mint a BKV utolsó forgalmi 415-öse. Ezek mellett az első veszprémi elektromos busz és pár E95 érdemel említést a Balaton környékéről.

junius_ik.JPG

Jó ötlet volt a minden nap másik vonalon parádézó 415-ös a búcsú alkalmával.

junius.JPG

Rimini, vasútállomás

Július

Hát nem unatkoztam. Sokat tekertem a Balaton környékén, ez sok fotót is eredményezett, de Győrben és Budapesten is fotózgattam. Jártam Aradon és Drezdában is, előbbiben alig készült buszfotó, utóbbiban szintén, ott a helyi gömb Tátrák jelentették a közlekedéssel kapcsolatos izgalmat számomra. Ebben a hónapban sikerült először fotóznom a Volánbusz új Intouro beszerzésének tagjait, innen jön a hónap egyik képe, az Ikarus meg az egyik biciklizésem eredménye.

julius_ik.JPG

Papkeszi és Balatonfűzfő között repeszt az esti 8082-es járat.

julius.JPG

Érdekes, de szerintem tetszetős formatervezésű az új Intouro, ami a képen Bakonyszentkirály határában áll.

Augusztus

Pár budapesti kép mellett Győrben és Székesfehérváron fotóztam, előbbiben kifejezetten sokat, kihasználtam, hogy a reggeli csúcsban szépen süt a nap az 1-es úton, nekem meg csak kora délelőtt volt dolgom. Bár ott is sikerült fotóznom Ikarusokat, onnan egy másik kedvenc képem került be a posztba, míg az Ikarusos fotó megint egy biciklizésem gyümölcse: amúgy is büszke vagyok rá, hogy feltekertem Pannonhalmára, de még 260-ast is lőttem ott, igazi jackpot!

augusztus_ik.JPG

Még 2022-ben sem volt ritkaság itt a 260-as, de ettől még óriási szerencsének tartom, hogy jött egy akkor

augusztus.JPG

A volánok összevonásának talán legnagyobb előnye, hogy ilyen áthelyezések történnek. Pár éve még ki gondolta volna, hogy régi Conectót lehet majd lőni Győrben.

Szeptember

Kijutottam a hannoveri IAA kiállításra, majd Lipcsében meccsen jártam és megfordultam Prágában is. Buszt ellenben szinte csak az IAA-n fotóztam, konkrétan azt az egyetlen Ikarust fotóztam a hónapban, amit ide is betettem. Nem is egy nagy szám a kép, de a Debrecenben, majd Pápán is szolgált 280-ast Győrben fotózni azért elég szürreális élmény volt.

szeptember_ik.JPG

Ment a vonatom, így nem tudtam ennél jobban kiszedni a buszt Győrszentivánon.

szeptember.JPG

Vihar előtti pillanatok a hannoveri reptér mellett.

Október

Megkezdődött a BKV-s 200-asok és 435-ösök napjainak visszaszámlálása, így az október és a november ezeknek a fotózásáról szólt. Ikarus 435 most nem lesz a posztban, októberről egy 280-ast választottam, a kevés napos képem egyike a búcsúról. Másik képnek annak a beszerzésnek az egyik első példányát választottam, ami lehetővé tette az Ikarus-búcsút. Egyben ez a fotóm lett az első kép az új szisztémájú rendszámokról.

oktober_ik.JPG

Bő két perccel később egy GVM-et is fotóztam ugyanitt, igazi nosztalgia.

oktober.JPG

Ez volt a busz első napja, és talán a második-harmadik köre.

November

Az év egyik legjobb fotója lett számomra a BPO-147-ről lőtt utolsó fotóm, ami egyben az utolsó képem a budapesti 260-asokról - természetesen a típus utolsó napján. Az Ikarus-búcsúról bővebben írtam egy korábbi posztban, ide most ennyi elég, meg annyi, hogy ezen kívül még Vas megyében is jártam, bár nem buszokat fotózni, de egy-két képet azért lőttem. Közülük az egyik szentgotthárdi csuklós MAN a kedvencem a világ végéről.

november_ik_1.JPG

Ezzel a képpel búcsúztattam a budapesti Ikarus 260-asokat. Annak idején ezen a vonalon (is) kezdtek.

november.JPG

Gasztony. Nem célom az összes SRD-t kilőni, rég nem érzek akkora motivációt a buszfotózásra, hogy ezek miatt bejárjam az országot. Viszont ha már arra jártam, örültem neki.

December

Mint említettem korábban, egy fotótúra is összejött a hónapban, ekkor nyolc hiányzó Ikarust is fotóztam, bár ezek felén rendszám már nem volt - a két C56-oson igen, amiből csak az egyik volános, szóval igazán nagy fogásom is akadt. Nem volt biztos, hogy ez kerül be a posztba, történt ugyanis, hogy kicsit jobban elmélyedtem a trolibuszok világában (a Vizafogóra költözésem óta fotózom is a trolikat rendesen), és kiderült, hogy több helyen is tévesen szerepel selejtként a 705-ös pályaszámú Ikarus 412T, ami 2020 tavaszán amúgy tényleg le volt állítva, én meg akkor szedtem ki a maradék hiányzókat a BKV Ikarus trolijai közül. A 705 így kimaradt, és decemberig nem is tudtam róla, hogy már újra jár - amint ezt megtudtam, elsődleges prioritássá vált kilőni ezt a gépet, pár nap után sikerült is. Ezzel 2022-ben is fotóztam hiányzó Ikarust a BKV-tól, erre végképp nem számítottam. A troli végül kimaradt a posztból, de lesz helyette más BKV!

A tavalyi évzáróban azt a célt tűztem ki az idei évre, hogy jussak el a kétezer lefotózott BKV-buszig. Ez végül december 30-án összejött, a jubileumi rendszámot tettem be. Erről januárban lesz még egy posztom, most legyen elég ez a fotó és maga a tény, hogy több, mint kétezer buszt fotóztam már a BKV-tól.

 

hld-861.jpg

Az év egyik legnagyobb fogása, nem sok maszek C56-os fotózhat az ember, főleg nem 2022-ben. Érdekesség, hogy lőttem egyet tavaly is.

aa_di-561.jpg

Az természetesen nem véletlen, hogy pont a Bogdáni úton fotóztam le a kétezredik buszt a BKV-tól, de az már nem volt tervezett, hogy melyik busz lesz a jubiláló - úgy jött ki a lépés, hogy ez.

Tavaly azt találtam írni az évzáróban, hogy 2022-ben biztosan nem lesz cél a havi egy poszt - hát ezt jól láttam, tényleg nem írtam valami sokat, sajnos ennél többet jövőre sem tudok ígérni. Azért 2023-ban is szeretnék írni néhány posztot és évzárót is, de jó eséllyel abban nem lesz 24 kép 12 Ikarus-szal. Sajnos alig maradt célom ezzel a hobbival, viszont azt sem tudom elképzelni, hogy teljesen abbahagyjam. Továbbra is igyekezni fogok az autopro.hu-n a buszos cikkeimet saját képekkel illusztrálni, és ahogy eddig, úgy 2023-ban is a számomra helyi (vagyis Észak-Budapest és Kelet-Veszprém) érdekességeket dokumentálni. Ha lesz kedvem, akkor a trolikra fogok még rámenni kicsit, főleg a szólókkal állok egészen jól, nem lenne rossz eljutni a száz százalékig, meglátjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpatbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr4018010884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása