Kárpátbusz

Kárpátbusz

Nyár van, nyár

2023. július 12. - Dr.V.ker.

Tombol az igazi hőség és a nyár, jöjjön hát egy siófoki miniposzt!

Nem terveztem ilyen jellegű posztot, de egyszerűen tálcán kínálta az élet. Történt előbb még július elején, hogy az Index fórumán véletlenül belebotlottam (nem olvasom naponta a somogyi topikot, ezért véletlen), hogy Siófokra került négy MAN Lion's City a budapesti agglomerációból. Gondoltam, ezt meg kellene nézni, de akkor sem volt még tervben, hogy az egészet letudom egy fél délután alatt.

A múlt hétvégét Balatonkenesén töltöttem, de felmerült, hogy el kellene ugrani egy olyan üzletbe, ami legközelebb Balatonalmádiban vagy Siófokon található. Kaptam az alkalmon, meg akkor már Szabadisóstón egyet strandolok is valamelyik MAN kifotózása előtt/után - gondoltam. 

p1050581.JPG

Csónak utca - klasszikus nyári Balaton a szabálytalanul összevissza parkoló autókkal és az úttesten sétálókkal

Siófokon hat busz kell a helyijáratra, szezonon kívül hétvégén csak négy kocsi mozog, nyáron minden nap megy mind. Ismert, hogy korábban négy Ikarus 415 és két E94 (valamint egy midi Nabi és egy Iveco Daily) látta el ezt a feladatot, később négy EN12-es Credo került a városba újonnan, mellettük eléggé szedett-vedetté vált a helyis flotta: helyközi 415, Rába, Credo, egy ideig C80 (!) is dolgozott Siófokon. Az önkormányzati tulajdonban álló négy Credo távozása után a Volánbusz előbb egy kis Credo selejtsort hozott össze a városban (Sopronból, Komlóról, Szombathelyről és Tatáról is jöttek helyis Credók), majd 2023 júliusától a négy MAN érkezésével normalizálódott a helyzet, mellettük két szombathelyi Credo maradt.

luu-918.jpg

Ez tavalyi kép, de így lesz teljes a poszt a hat helyis busszal.

Na tehát, mint említettem, vasárnap délután átugrottam Siófokra autóval. Szabadisóstón sajnos már nem volt jó a fény a kedvenc fotóhelyemen a stranddal a háttérben, helyette pár utcával arrébb lőttem meg egy MAN-t. Itt tavaly egy helyközi Econellt lőttem, pár évvel és pár száz méterrel arrébb anno 415-öst és 260-ast.

A buszállomás mellett érkezőben tökéletes volt a fény, ezt kihasználtam kicsit - előbb kiszedtem ajtósban is az MRZ-375-öt helyközi kocsik mellett, majd beesett a 388 és az egyik LUU is. Az MRZ-370-ről pont lemaradtam, oldalfénnyel kiszedtem a buszállomáson bent, de a szeku azonnal előmászott valahonnan. Annyi baj legyen, így legalább a negyedik MAN-t, a 381-et meg sem próbáltam statisztikai jelleggel kiszedni az árnyékban, inkább megvártam az 5 utáni eresztést, amikor mind a hat helyis kocsi járatban van.

p1050585.JPG

Az MRZ-370-ről sajnos csak ez jött össze.

p1050593.JPG

Bezzeg az MRZ-375-öt lőttem háromszor is!

A Tanácsház utcának nevezett 7-es úton próbálkoztam először, sajnos a 375 jött arra, amit így harmadszorra lőhettem ki, és a LUU-919-ről is lett egy sokadik fotóm. Nem baj, nézzük, mi ment Sóstóra - bingó, a 381, akkor ezzel meg is volnánk. 

p1050591.JPG

Default fotóhely a szombathelyi Credóval...

p1050590.JPG

... és az MRZ-388-cal.

Mozgott a LUU-918 is a sóstói járatokon, de arról valahogy beértem a korábbi képeimmel, viszont a 370-et még újra akartam lőni. Azt az 1-esen láttam mozogni, nem volt kedvem visszamászni a városig, de annyi esélyt hagytam neki, hogy esetleg átszerel a következő sóstói járatra. Addig meg fürödtem egyet a Balatonban.

p1050594.JPG

MRZ-381 Szabadisóstón, lényegében a strandról fotózva.

Ennyire nagy mákom azért már nem volt, hatra az MRZ-388 jött, úgyhogy irány haza. A 7-es úton még bevártam az enyingi járatot, hátha sikerül lőnöm a Siófokon napos-ajtósban kiszedett EXM-067 után egy másik E95-öst is (az egyik HKF erre jár még mindig), de be kellett érnem egy Reformmal. Azért elégedett vagyok ezzel a minicsengetéssel így is, meg hát hagyomány nyáron Siófokon fotózni, nem?

p1050596.JPG

A végére egy kis bónusz debreceni "Mercedes" a 7-es útról.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpatbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr4318165488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eurobus Online 2023.07.21. 01:01:27

Ugye a NABI is hónapokig ott tolta a helyit májusig.
süti beállítások módosítása