Kárpátbusz

Kárpátbusz

Tapolcai Ikarus-találkozó Tapolca nélkül

2024. május 20. - Dr.V.ker.

A két évvel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan most is biciklivel látogattam el a tapolcai Ikarus-találkozóra, de magáig a városig most el se jutottam, beértem a felvonulással.

Nem is lesz ez így egy nagyszabású poszt, de valamit mindenképpen szerettem volna írni a találkozóról. Balatonkeneséről vágtam neki az útnak bicóval, a balatoni kerékpárúton mentem Zánkáig, onnan pedig Köveskálon át értem el a felvonulás útvonaláig. Az időjárás otromba tréfája volt, hogy nagyjából Köveskálig tűző napon kellett tekernem, de a felvonulásra már befelhősödött, így hiába kerestem helyet a napállásnak megfelelően. Mindegy, azért kitartottam a helyemen egy fél órán át, ennyivel értem oda hamarabb - egészen hihetetlen volt, hogy ahogy elértem a mindszentkállai elágazást, kis túlzással minden bokornál fotósok várták a buszokat. Végül majdnem a salföldi elágazásig kellett mennem egy viszonylag nyugis helyért.

Konkrétan nulla buszt fotóztam a felvonulásig, Balatonalmádiban nem volt miért megállni, máshol nem is találkoztam semmivel a biciklizés során, kivéve egy műszakváltós Karosát a füredi kikötőnél - ellenfényben állt, meg is volt, ezért sem álltam meg, ahogy a füredi buszállomásra sem volt kedvem feltekerni.

p1070947.JPG

Most már ezek is érdekesek így, hogy Budapestről kikoptak.

Először szemből haladt el a sor, így volt időm megnézni a felhozatalt, meg persze lőttem is egy-két képet a buszok hátuljáról. Kicsit nagyobb szabású felvonulásra számítottam, bár így is volt néhány újdonság, sikerült lőnöm hiányzókat, szóval egy rossz szavam sem lehet.

Nagyon nem is húznám tovább a szöveget, nézzünk pár kedvenc fotót!

p1070883.JPG

A német szekció hátulról. 

p1070897.JPG

Érkezik végre a felvonulás.

p1070902.JPG

Ez talán visszaadja a hangulatot - fotósok mindenhol.

p1070905.JPG

Nem semmi az a Csepel se!

p1070908.JPG

Nagy kedvencem ez a 180-as.

p1070932.JPG

Ex. FIX-179, azzal a rendszámmal lőttem több mint egy évtizede, de menő így is. 

p1070954.JPG

A legautentikusabb busz a találkozón.

p1070936.JPG

Hopp, egy sosemlátott rendszám!

p1070943.JPG

S itt egy másik hiányzó az EAG-sor elején. A harmadik rendszámom a fehérvári PTZ-733 lett.

p1070966.JPG

Ez már egy vasárnapi hangulatkép Balatonfűzfőről, ahol hat Ikarus álldogált (ezeken felül az AA BP-137). 

p1070981.JPG

Szintén vasárnap, de Balatonalmádin. 

Mint látható az utolsó két képen, a Balaton környékén még vasárnap is tartott a parádé. A fentieken túl a GNX-334 Balatonkenesén aludt, sajnos full ellenfényben állt reggel, délutánra pedig elment, így arról nem lett kép. Egy-két Ikarus Balatonakarattyán is feltűnt a rokonok elmondása alapján, szóval ilyentájt érdemes figyelni.

Örülök, hogy eljutottam a felvonulásra, a két évvel ezelőtti Tapolca és a tavalyi Chemnitz után is lőttem-láttam újdonságokat, szóval megérte.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpatbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr8018405405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása