Kárpátbusz

Kárpátbusz

Retró a Balatonnál

2022. február 18. - Dr.V.ker.

Ez a poszt most egyetlen buszról szól, nem is olyan hosszú, de a Veszprém–Siófok járaton 2022-ben feltűnő Ikarus 256 megér ennyit.

Érdekes hozományai is vannak az összevont Volánbusznak: például Veszprémben már évek óta nem maradt egyetlen Ikarus 200-as sem: 2019 legelején a helyi üzemből tűntek el, a helyköziben pedig amúgy is csak mutatóban maradt példányok pedig 2019 későbbi részében távoztak. A megyében persze maradtak 200-asok, de az egykori Balaton Volánnál nem. Tavaly aztán néhány kisebb üzemegységét bezárta a Volánbusz, Dudar értelemszerűen beolvadt Veszprémbe - többek között egy ex. hajdús 256-ossal együtt. Így lett 2021-ben körülbelül egy évtized után újra 256-os Veszprémben a KPY-096 személyében - ez a busz amúgy dudariként rendszeresen feltűnt a megyeszékhelyen. Fontos persze megjegyezni, hogy a Balaton Volánnak nem voltak 256.42/256.44-es buszai, csak hagyományos 256-osai, emiatt kopott ki ez a típus olyan régen - de ugye közel három év után jelent meg újra egyáltalán bármilyen 200-as Ikarus a város állományában. 

A KPY-096 még DUD-797-ként kezdte a pályafutását, 2009-ig Debrecenben volt telephelyes, majd onnan a Bakony Volánhoz került jónéhány hajdús társával (a legtöbb 415-ösből érkezett, de került át szinte mindenféle Ikarus és MAN is) együtt, jelentősen átalakítva Pápa, Várpalota és Zirc környékének buszállományát. 24 éves korában aztán Dudarról Veszprémbe helyezték a buszt, ahol tartalékként funkcionál.

Szépen hangzik, hogy egykeként, egyetlen 200-asként üzemel Veszprémben a busz, de 256.42-esként elég sok az átfedés a C56-osokkal, amiből viszont bőven van a városban - igaz, már abból is selejteztek. 

100_1772.JPG

Egy itt már nagyon rég nem látott forma tűnik fel a 71-es úton.

Kis ugrással térjünk is át a Balaton keleti medencéjébe, ahol az Ikarus 200-as az elmúlt három évben elvétve fordult elő, de igazából az utóbbi 4-5 évben is ritkaságszámba ment: egyedül a GFX-954 maradt meg a környék 280-asai közül 2019 végéig, de utolsó évében alig-alig bukkant fel menetrend szerinti járaton. Persze néha Várpalotáról, 2021-ben pedig a 8082-es járat beindításával Székesfehérvárról küldtek 200-ast a térségbe (főleg Balatonfűzfőre), de például Balatonakarattyán és Balatonkenesén minimum három, de inkább négy éve semmilyen Ikarus 200-as nem fordult meg menetrend szerinti járaton. Egészen mostanáig!

2022 februárjában a KPY-096 feltűnt a Veszprém–Siófok járaton. Siófokon mondjuk szépen illett volna a sorba még pár hónapja is a 256.42-esek közé, vagy akár az ex. albás 256.44-ek mellé, de mostanra már ezek is kikoptak. A fene gondolta volna, hogy Siófokon előfordulhat olyan, hogy nem egy helyi vagy egy enyingi 200-as az egyetlen, ami az adott napon megfordul ott, hanem egy veszprémi kocsi. Mivel tartalékként még van ex. kaposos DUD a környéken, azt nem mondhatom, hogy ez lesz az utolsó látogató a típusból Siófokon. Pár éve amúgy jobban szólt volna a dolog a DUD-798 mellett, főleg, ha Csurgóról felküldték volna a másik tesót, a 796-ot.

100_1774.JPG

100_1775.JPG

KPY-096 a Veszprém–Siófok járaton, imádom!

Balatonkenesén sikerült megörökítenem ezt az eseményt, hála annak, hogy a reggeli khm, rutinom közben ránéztem a menetrendek.hu-ra, csak úgy megszokásból, "hátha valami érdekeset küldenek Bajáról!" indíttatásból.

100_1777.JPG

Egy órával korábban amúgy még sütött a nap, akkor ez itt napos-ajtós kép lenne, de cserébe az állomással együtt nem lehetett volna jól kiszedni.

Annak ellenére, hogy már három éve járok ide elég sokat, emellett pedig korábban nyaralni is voltam a faluban többször is, most fotóztam először 200-ast itt. Jó igen, 280-ast azért sokáig lehetett volna, amikor valamelyik C80-as kidőlt, de nyáron nem volt ezzel szerencsém, 2019-ben meg már nem küldték el erre a GFX-et.

2022-ben ez is összejött, hiába fogynak az Ikarusok keményen, még erre az évre is jutott egy ilyen mókás esemény, avagy nagyon nehezen akar lezárulni ez a korszak.

100_1776.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://karpatbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr4417629748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robbanómotor 2022.02.18. 22:42:39

Ez is kifli ám a javából...

vajacs 2022.05.15. 13:53:24

Áll a padlón! Pályafutása elején a Berettyóújfalu-Ózd viszonylat törzskocsija volt.
süti beállítások módosítása