Kárpátbusz

Kárpátbusz

Veszprém megérkezett a 21. századba

2022. február 05. - Dr.V.ker.

Három éve írtam arról a V-Busz megjelenésekor, hogy a veszprémi tömegközlekedés elindult a 21. század felé. Hát, elég hosszú és rögös út lett belőle, de végül sikerült megérkezni. 

taf-825.jpg

Három év alatt 70 busz fordult meg a V-Busz lila színeiben Veszprémben, ennyi busz kellett ahhoz, hogy folyamatosan ki tudják adni a szükséges ötvenet. Persze ennyi nem volt egyszerre, az állomány egy része cserélődött időközben. Az igencsak színes eredetű és összeállítású flottából 61 buszról lett fotóm, ebből 59 lett meg Veszprémben, kettő pedig már kéken, budapesti buszként került elém. Jellemző, hogy az 59-ből 49 az REM-8** tartományba esik, azaz az első 53 buszból csak négyről nem lett fotóm a városban - ráadásul az a kettő, ami BKV-sként lett meg csak, szintén ebből az adagból származik. Ennek a másik fele, hogy a RIW-es 19 kocsiból csak tíz lett meg: na igen, az első pár hónapban sokat fotóztam Veszprémben, utána viszont kicsit túlzottan is elengedtem a dolgot.

Bár időnként megfordulok a városban (nem csak fotózni), ennek ellenére egyáltalán nem használtam a helyi járatot. A régi flottából pár busszal még 2019 januárjában utaztam az ingyenes bevezetőszakaszban, az utóbbi hetekben pedig az új flottát is kipróbáltam ingyen. Az biztos, hogy ezek az új Lion's City-k jobbak, kulturáltabbak és halkabbak. Nekem nagyon furcsa a start-stop rendszer, egyszer vezettem azzal ellátott autót, ki is kapcsoltam - az általam kipróbált TAF-okon háromból kettő sofőr használta egyébként.

A továbbiakban beszéljenek helyettem a képek. Kezdésként itt a 2019-es poszt, akkor még pár Ikarus is közlekedett helyiben, de egész szép számmal fotóztam az "új" buszokat is. A későbbi termésből válogattam, a végén már pár új busszal:

rem-819.jpg

Miután az első napokban egész jól szétfotóztam a flottát, legközelebb májusban mentem V-Buszt fotózni. Ekkor több Citaro is közlekedett a városban még ideiglenes rendszámmal, a fenti REM-819-en kívül később mindegyikről lett fotóm azok közül, amiket így fényképeztem.

rem-843_2.jpg

Az egyik ilyen HESS midi, a 845 nem lett meg végül. Ráadásul az Abára került helyi járatra, de ott is lecsúsztam róla. A másik hiányzóm a REM-szériából egyébként a 838 volt, egy Citaro.

rem-813_2.jpg

Az ex. eszéki REM-813 lila színben a veszprémi vasútállomáson...

rem-813.JPG

... itt pedig már kéken Budapesten, Aranyhegyen.

rem-816_2.jpg

REM-816 egy ködös napon. Valamiért kedvelem az ilyen időjárást, persze mozgó buszokat nem akkora élvezet ilyenkor lőni.

sif-011.jpg

A korábbi REM-826 már SIF-011-ként. Tesója, a 827 pedig SIF-012-ként folytatja a BKV-nál, ez a kettő csak Budapesten lett meg.

rem-805.jpg

REM-805 nagyjából egy évvel forgalomba állása után. Ez a Solaris lett meg utolsóként. riw-858.jpg

RIW-858 Várpalotánál a 8-as úton. Később ez is meglett Veszprémben.

 riw-869.jpg

2021-ben méltatlanul keveset fotóztam veszprémi helyit, így csak kettő ilyen Omnicity lett meg a RIW-esek közül. A mögötte látható Volvo-ból is maradt hiányzó.

riw-872.jpg

Ez a kép már a régi flotta végnapjaiban készült, a négy ilyen Neoplan közül végül háromról lett fotóm.

 rem-823_2.jpg

Az MAN egyik első, a Citaro egyik utolsó munkanapja volt ez. A kép 2021 karácsonyán készült a fenti két képhez hasonlóan a Haszkovó fordulóban.

taf-812.jpg

Ez volt az első képem az új flottáról, természetesen a buszvégen jött össze.

riw-860.jpg

Ez pedig az - eddigi - utolsó fotóm a régi flotta buszairól. Nem a legjobb kép, a fény jó volt pedig, de sajnos egy autó (gondolom a másik ott alvó busz sofőrjéé) beparkolt mellé. A régi Lion's City-k közül végül csak kettő nem lett meg, a RIW-857 és 859.

taf-817.jpg

Egy-két napos fotó is összejött januárban az új MAN-ekről.

taf-804h.jpg

Nem túl izgalmas a hátfal.

taf-831.jpg

Legalább már napos-ajtós fotóm is van ezekről.

Az új flottából eddig 15 buszról van fotóm, ez így kezdésnek tökéletes, meg ezekkel annyira nem is kell sietni, vélhetően jóval tovább maradnak majd a buszok, mint az átmeneti lila buszok. Ha mindenben nem is, a tömegközlekedésben már nyugat-európai szinten van Veszprém, ez már az igazi 21. század!

A bejegyzés trackback címe:

https://karpatbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr9917017248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.02.06. 21:04:03

Ez a szín ... borzalom...

Dr.V.ker. 2022.02.07. 08:03:08

@gigabursch: Ízlések és pofonok - én szeretem, de egyébként is egyedi, ami nem hátrány. De tény, hogy láttam képet sárga színben ilyen új MAN-ről, jobban nézett ki.
süti beállítások módosítása