Három éve írtam arról a V-Busz megjelenésekor, hogy a veszprémi tömegközlekedés elindult a 21. század felé. Hát, elég hosszú és rögös út lett belőle, de végül sikerült megérkezni.
Három év alatt 70 busz fordult meg a V-Busz lila színeiben Veszprémben, ennyi busz kellett ahhoz, hogy folyamatosan ki tudják adni a szükséges ötvenet. Persze ennyi nem volt egyszerre, az állomány egy része cserélődött időközben. Az igencsak színes eredetű és összeállítású flottából 61 buszról lett fotóm, ebből 59 lett meg Veszprémben, kettő pedig már kéken, budapesti buszként került elém. Jellemző, hogy az 59-ből 49 az REM-8** tartományba esik, azaz az első 53 buszból csak négyről nem lett fotóm a városban - ráadásul az a kettő, ami BKV-sként lett meg csak, szintén ebből az adagból származik. Ennek a másik fele, hogy a RIW-es 19 kocsiból csak tíz lett meg: na igen, az első pár hónapban sokat fotóztam Veszprémben, utána viszont kicsit túlzottan is elengedtem a dolgot.
Bár időnként megfordulok a városban (nem csak fotózni), ennek ellenére egyáltalán nem használtam a helyi járatot. A régi flottából pár busszal még 2019 januárjában utaztam az ingyenes bevezetőszakaszban, az utóbbi hetekben pedig az új flottát is kipróbáltam ingyen. Az biztos, hogy ezek az új Lion's City-k jobbak, kulturáltabbak és halkabbak. Nekem nagyon furcsa a start-stop rendszer, egyszer vezettem azzal ellátott autót, ki is kapcsoltam - az általam kipróbált TAF-okon háromból kettő sofőr használta egyébként.
A továbbiakban beszéljenek helyettem a képek. Kezdésként itt a 2019-es poszt, akkor még pár Ikarus is közlekedett helyiben, de egész szép számmal fotóztam az "új" buszokat is. A későbbi termésből válogattam, a végén már pár új busszal:
Miután az első napokban egész jól szétfotóztam a flottát, legközelebb májusban mentem V-Buszt fotózni. Ekkor több Citaro is közlekedett a városban még ideiglenes rendszámmal, a fenti REM-819-en kívül később mindegyikről lett fotóm azok közül, amiket így fényképeztem.
Az egyik ilyen HESS midi, a 845 nem lett meg végül. Ráadásul az Abára került helyi járatra, de ott is lecsúsztam róla. A másik hiányzóm a REM-szériából egyébként a 838 volt, egy Citaro.
Az ex. eszéki REM-813 lila színben a veszprémi vasútállomáson...
... itt pedig már kéken Budapesten, Aranyhegyen.
REM-816 egy ködös napon. Valamiért kedvelem az ilyen időjárást, persze mozgó buszokat nem akkora élvezet ilyenkor lőni.
A korábbi REM-826 már SIF-011-ként. Tesója, a 827 pedig SIF-012-ként folytatja a BKV-nál, ez a kettő csak Budapesten lett meg.
REM-805 nagyjából egy évvel forgalomba állása után. Ez a Solaris lett meg utolsóként.
RIW-858 Várpalotánál a 8-as úton. Később ez is meglett Veszprémben.
2021-ben méltatlanul keveset fotóztam veszprémi helyit, így csak kettő ilyen Omnicity lett meg a RIW-esek közül. A mögötte látható Volvo-ból is maradt hiányzó.
Ez a kép már a régi flotta végnapjaiban készült, a négy ilyen Neoplan közül végül háromról lett fotóm.
Az MAN egyik első, a Citaro egyik utolsó munkanapja volt ez. A kép 2021 karácsonyán készült a fenti két képhez hasonlóan a Haszkovó fordulóban.
Ez volt az első képem az új flottáról, természetesen a buszvégen jött össze.
Ez pedig az - eddigi - utolsó fotóm a régi flotta buszairól. Nem a legjobb kép, a fény jó volt pedig, de sajnos egy autó (gondolom a másik ott alvó busz sofőrjéé) beparkolt mellé. A régi Lion's City-k közül végül csak kettő nem lett meg, a RIW-857 és 859.
Egy-két napos fotó is összejött januárban az új MAN-ekről.
Nem túl izgalmas a hátfal.
Legalább már napos-ajtós fotóm is van ezekről.
Az új flottából eddig 15 buszról van fotóm, ez így kezdésnek tökéletes, meg ezekkel annyira nem is kell sietni, vélhetően jóval tovább maradnak majd a buszok, mint az átmeneti lila buszok. Ha mindenben nem is, a tömegközlekedésben már nyugat-európai szinten van Veszprém, ez már az igazi 21. század!