2020 őszétől 2021. május 30-ig folytatódott a Balaton-parti vonatpótlás, amire a 29-es vonal villamosítása miatt volt szükség. Persze a 2021-es nyári szezonra el is készült, meg nem is a felújítás: az első hetekben még nem is járnak villanymozdonyok a vonalon, majd a nyári menetrendtől kezdve fognak - Balatonfüredig. Tapolcáig továbbra is csak dízelekkel lehet eljutni (meg a retró hétvégéken gőzössel), szóval lesz még itt munka. Tavaly a helyi munkásszállító buszokkal együtt írtam posztot a témáról, most egy külön írást szentelek neki.
A járvány miatt idén - főleg télen - egy indulásra zömmel egy busz jutott, később aztán a tanítási időben érvényes menetrend alatt Lepsény és Balatonfüred között óránként kettő, Balatonfüred és Székesfehérvár között kétóránként egy busz közlekedett. Jól látszódott, hogy a lepsényi átszállás sokkal jobban működik, mint a végig döcögés Fehérvárig, jó csatlakozással (ami általában megvan, ritkán késtek a pótlók, de a 71-es út miatt azért nem mindig minden ment olajozottan) gyorsabb így az eljutás még Székesfehérvárra is, mint közvetlen busszal, nem beszélve a távolabbi célállomásokról, ahová amúgy is át kellene szállni. In memoriam 27-es vonal, ugye, azt mindenképpen meg kellett szüntetni...
A buszok leosztása a tavalyihoz hasonló volt, ám megjelent a Volánbusz is a pótláson, valamint a Fehérvár Travel és a Buszrent is jóval nagyobb szerepet kapott, de maradtak a korábbi pótlás alatt megszokott maszekok is. A Volánbusz három Veszprém megyei kocsit adott a pótlásra: egyet-egyet a korábbi Balaton, Bakony és Somló Volán, bár a várpalotaiak buszát csak csúcsidőben, egy-két alkalommal láttam, míg a tapolcai és veszprémi kocsi állandó volt - leszámítva az utolsó két hetet, ekkor már csak magán buszok maradtak.
Ezúttal sem törekedtem a teljességre, nem is nagyon lett volna erre esélyem a viszonylag gyakran változó felhozatal mellett, de azért sikerült lefotóznom egy jó adag vonatpótlót. Ezzel egy nagyjábóli képet tudok adni arról, hogyan zajlott a 29-es vasútvonal pótlása, azért a néhány napnál többet itt töltő buszokat mind fotóztam vagy legalább láttam, ellenben az is biztos, hogy sok olyan busz fordult meg a pótláson, amit sem most, sem korábban nem láttam még. Az illusztrációk mellett a poszt végén lesz egy lista azokról a buszokról, amiket láttam vagy fotóztam a pótlás során.
RRD-190 valamikor még a pótlás legelején, 2020 őszén. Sokat azóta nem láttam ezt a buszt.
NAU-614 igazi decemberi hangulatban. Ekkor fedeztem fel, hogy a Volánbusz is jelen van a pótlón, a NAU-614 sokáig törzskocsi volt itt.
RKG-180 áll a balatonkenesei vasútállomás mellett a megállóban. A fenti képek is mind Kenesén készültek.
A Buszrent eleinte még Crosswy-t is villantott, később szintet léptek.
Szintén Balatonakarattya, csak a 71-es túloldalán. A Balaton Busz és a VDL sokáig megszokott látvány volt a vonalon.
Az egyetlen Ikarus, amit sikerült a vonatpótlón lefotóznom, pedig néhány feltűnt itt egy-két napra. HRR-872 itt Fülére érkezik.
Végre egy napos kép! MNL-820 kora tavasszal Balatonkenese és Balatonfűzfő között.
Az RHY-730 című Temsa végig jelen volt a pótláson, de már 2019/2020-ban is.
RUZ-821 szintén végig alap volt, bár időről-időre eltűnt. Mögötte egy szintén viszonylag alapkocsinak számító járgány, a PEF-860 jön.
Közben már május elején járunk, MZP-484 mászik fel Balatonakarattyára.
MUT-906 hasít kifelé Akarattyáról a 71-esen.
FKN-514 feltűnt tavaly is, akkor sem járt sokat. Igazi tartalék, itt Lepsényben várja a bevetését.
Ez is Lepsény, az egyetlen busz, amivel utaztam is ezen a vonalon. Hát, nincs okom panaszra!
Egy másik impozáns Setra a Fehérvár Traveltől, sokat láttam a pótlón a NAY-395-öt, ami itt Polgárdiban készül megállni.
PXZ-432 Füle központjában. Űrhajó ez oda...
Már decemberben láttam az NNY-715-öt, aztán sokáig elkerültem. A végére csak meglett, bár nem tudom, miért parkolt Balatonkenesén.
SLK-954 az egyik első napján, túl sokat ez nem járt itt, de amúgy sem régóta lehet az országban.
Zárásként egy kép jöjjön Székesfehérvárról is, számomra sosemlátott busszal.
Végezetül a beígért táblázat a buszokról, amiket fotóztam vagy láttam a vonatpótlás során:
FKN-358 | Credo EC11, Volánbusz |
FKN-514 | MAN Lion's Coach, Szabó Tours |
FKU-319 | Setra S319, Volánbusz |
GHP-420 | Ikarus E95, Volánbusz |
HRE-910 | Ikarus E98, Volánbusz |
HRR-872 | Ikarus E95, Volánbusz |
MAE-541 | MAN Lion's Coach, Fehérvár Travel |
MJB-143 | Bova Futura, Balaton Busz |
MJB-144 | Bova Futura, Balaton Busz |
MNL-820 | Credo EC12, Volánbusz |
MSL-212 | Setra S515, Fehérvár Travel |
MSL-339 | MAN Lion's Coach, Buszrent |
MUT-906 | Bova Futura, Balaton Busz |
MZP-484 | Irizar Century, Buszrent |
NAU-614 | Irisbus Evadys, Volánbusz |
NAY-395 | Setra S515, Fehérvár Travel |
NCN-319 | VDL Futura, Fehérvár Travel |
NIG-833 | VDL Futura, Balaton Busz |
NMY-244 | VDL Futura, Fehérvár Travel |
NOZ-445 | Irisbus Crossway, Buszrent |
NNY-715 | Mercedes Tourismo, Buszrent |
PCR-120 | Neoplan Tourliner, Fehérvár Travel |
PEF-860 | Neoplan Tpurliner, Szabó Tours |
PEL-877 | MAN Lion's Intercity, Buszrent |
PKU-792 | MAN Lion's Coach, Buszrent |
PTV-536 | VDL Futura, Balaton Busz |
PXZ-432 | MAN Lion's Coach, Buszrent |
RAV-678 | MAN Lion's Coach, Buszrent |
RBN-986 | VDL Futura, Fehérvár Travel |
RER-900 | Setra S315, Szabó Tours |
RHY-730 | Temsa Tourmalin, Armamaxa Kft |
RKB-551 | Fast Starter, Armamaxa Kft |
RKB-554 | Temsa Safari, Armamaxa Kft |
RKG-180 | VDL Futura, Fehérvár Travel |
RLT-640 | Setra S515, Fehérvár Travel |
RPK-166 | Setra S315, Volánbusz |
RRD-190 | Irizar PB, Rovóbusz |
RTG-991 | Mercedes Tourismo, Buszrent |
RUZ-821 | Bova Futura, ? |
SFU-903 | Temsa Tourmalin, ? |
SLK-954 | Irisbus Evadys, ? |
SOW-098 | Irisbus Evadys, ? |
Dőlttel szerepelnek azok a buszok, amiket a vonatpótlón nem fotóztam.