Kárpátbusz

Kárpátbusz

Metrópótló trolibusz a Vizafogón

Avagy rég járt Óbudához ilyen közel troli

2020. november 06. - Dr.V.ker.

Világéletemben budai voltam, jobban is szeretem a Dunának ezt a partját, ezért számomra a trolibusz egy unikális közlekedési eszköz. Persze - ahogyan erről volt is egy posztom - fotózgatom őket (sőt, hogy az előbb idézett posztomra utaljak, azóta amúgy meg is lett az összes maradék Ikarus), meg találkozom velük néha, de alapvetően nem tartozik hozzá a mindennapjaimhoz ezek látványa. Nos ez nem is változott meg, de nekem már az is nagy dolog, hogy szinte a közvetlen közelemben is jár már troli.

Óbudára természetesen nem jön át a metrópótlás miatt önjáró módban meghosszabbított 79-es troli, melynek már 79M a jelzése, de az Árpád hídig bizony eljön a troli. Az meg már majdnem itt van, ugye.

A 79-es trolinak eddig is volt önjáró szakasza, a járat a Keleti pályaudvartól a Kárpát utcáig közlekedik normál esetben, a Dráva utcától északra így pár száz métert vezeték nélkül mentek a trolik eddig is. November 2-ától azonban az angyalföldi szakaszt egészen a Dagály utcáig hosszabbították meg, egy rövid szakaszon olyan helyen megy a járat, ahol eddig nem volt tömegközlekedés: a Népfürdő utcán egészen a Dunavirág utcáig megy fel északra a troli, ott jobbra fordul, majd az Esztergomi úton át éri el a Dagály utcát, ahonnan a 15-ös busz vonalán megy vissza a Dráva utca felé.

8017_2.jpg

Szokatlan látvány, ahogy jön ki a troli az Árpád híd alól

Kijelöltek két új, eddig nem létező megállót is, egyik a Párkány utca nevet viseli és a Dunavirág utcában található, míg az Esztergomi úton a Dagály utcai lakótelep nevű megálló jött létre, a 79M többi megállója közös a 15-ös busszal.

Magát a járatot még nem próbáltam ki, de mindenképpen sort fogok rá keríteni, viszont rögtön a második üzemnapján már fotóztam, emellett pénteken, a vonal első napsütéses napján is csináltam pár képet. Tényleg nem sokat, összesen négy trolit örökítettem meg az új szakaszon, de legalább igyekeztem a legérdekesebb szakaszra koncentrálni.

img_9030.JPG

Trolibuszmegálló a Dunavirág utcában, a Párkány utca sarkán. Ezt is szokni kell.

Nem túl meglepő módon Solaris trolibuszok kerültek a 79M-re, az önjárás miatt csak ezek jöhettek szóba. Az sem volt éppen váratlan, hogy nem a legrégebbi darabokat erőltették. Nem figyeltem annyira a futárban, de felteszem, nem ritka, hogy a piros helyett kék busz jön ezen a járaton is pótlásként. Szerencsére amikor fotóztam, troli vitt minden indulást.

8010_2.jpg

Solaris a Népfürdő utcában, az Árpád hídról fotózva.

8004.jpg

Használat közben a Párkány utca névre hallgató megálló. Mázlim volt vele, mozgóban reménytelen lett volna lefotózni ilyen kevés fényben.

A Dagály utcai lakótelep nevű végállomás nem lesz a fotósok kedvence, legfeljebb felhős időben, ennél kicsit korábban lehet értelmezhető képet összehozni itt. Én délután 4 után jutottam el ide, nagyon neccesen sikerült elkészítenem ezt a fotót.

8004_2.jpg

Biciklivel nem volt kihívás utolérni ezen a szakaszon.

Pénteken azért sokkal jobb körülmények között lehetett fotózni, ahogyan azt a nyitókép is mutatja.

8017.jpg

8018.jpg

Naposajtós trolik a Dunavirág utcában.

Ahogyan említettem, nem vittem túlzásba a fotózást, munka és téli fények mellett ennyi fér bele. Sokáig fog még troli járni az Árpád híd környékén, lesz még alkalmam itt fotózni a Solarisokat. Zárásként még egy Népfürdő utcai kép:

8018_2.jpg

 Az időjárás-előrejelzések alapján nehéz lesz a közeljövőben napos fotókat készíteni a trolikról ezen a környéken, ugyanis a 79M csak munkanapokon közlekedik, és hétfőtől nem sok napsütést ígérnek. Megérte ez a kis péntek délelőtti látogatás...

Visszatérve a poszt elején emlegetett Óbudára: a harmadik kerületben indult el Budapest első trolibuszjárata, ami 1944-ben szűnt meg. Azóta selejtezett trolikat tároltak az óbudai buszgarázsban, valamint 2013-ban az óbudai troli 80. születésnapján járt troli a kerületben önjáró üzemben, de ezt leszámítva a 79M-en közlekedő trolik jutottak el legközelebb a városrészhez az elmúlt 76 évben. Na, ezért olyan érdekes téma ez nekem.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpatbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr316276402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása