Kárpátbusz

Kárpátbusz

Győri buszozgatás

2023. január 11. - Dr.V.ker.

Kipróbálok valami újat, jön egy kis útinaplószerű poszt Győrből, ahol borzalmasan rossz időjárási körülmények között töltöttem el egy napot.

Említettem már itt a blogon, hogy nagyjából havonta Győrbe szólít a munkám. Ezek általában csak egy délelőttös látogatások, ám most üzemorvos és interjú miatt az egész napot ott kellett töltenem, de kellemes lyukakkal a programban. Mivel az időjárás fotózás szempontjából értelmezhetetlen volt, úgy döntöttem, buszozással ütöm el az időt a programok között.

20230110_150855.jpg

Győrben nevetségesen olcsó a napi jegy, mindössze 800 forint, ráadásul ez 24 órás jegy valójában, tehát akár egy nap megalvással is jó lehet. Viszonyításképpen: ha sofőrnél veszünk jegyet Győrben, az 440 forint, tehát két utazás már drágább a 24 órás jegynél. Előre megváltva persze olcsóbb a jegy, de abból sem kell sok a 800 forinthoz. Persze más kategória a két város, de érdemes megemlíteni, hogy Budapesten 750 forintért másfél órát lehet utazni, nem 24-et.

Sajnos nem tudtam a teljes napot az utazgatásra szánni, így az volt a célom, hogy legalább egy Ikarus-t próbáljak ki, meg ami még jut érdekesebb. Reggel aztán láttam a HSX-396-ot is forgalomban, lecsúsztam róla a vonatom késése miatt, délután pedig nem láttam. Sajnálom, bár a 412-es pont olyan típus, amivel még utazhatok Budapesten is. Emellett a helyköziből átrakott C80-assal sem sikerült utaznom, de fotózni igen.

hhr-810_2.jpg

Mondjuk ebből nem derül ki, hogy helyi járaton van.

A reggeli körben a lustaságom (reggel keltem, nem hajnalban) és a vonat késése miatt arra volt időm, hogy a 29-es busszal elmentem az egyetemig, majd a 11-essel vissza a Honvéd ligetig. A 29-esen a lehető legdefaultabb győri busz, egy szóló Conecto jött, RIR-374. Korrekt busz, nem zörgött, tágas, nem túl hangos. Nem is izgalmas, de az utasnak nem is az kell.

20230110_085616.jpg

A 11-esen már érdekesebb dolog jutott: Conecto az is, de az első szériából, a Zalából Győrbe helyezett JLD-375. Évek óta nem utaztam ilyen busszal (amúgy sem sokat, de az ősidőkben Esztergom felé is, később a Csepel-szigeten mentem ilyennel), zalaival főleg nem. Nem érződött a buszon, hogy éppen ebben a hónapban lett nagykorú, de azért az utastéren látszott a kor a 14 évvel fiatalabb tesójához képest. Örültem ennek a busznak, ez legalább valami érdekesség.

20230110_092325.jpg

JLD-375 belülről. Kívülről most nem tudtam értelmezhető képet csinálni róla, de nyáron már lőttem napos-ajtósban Győrben, ráadásul ugyanígy a 11-esen, szóval nem probléma.

Nem sokkal dél előtt folytathattam az utazást, ekkor megint egy csuklós Conecto, de most már egy új jutott, RVY-642 (vagy 643, erről nem készült kinti kép és nem jegyeztem meg) a 22-esen a Virágboltig. Nem tudok róla mit mondani, olyan, mint a budapesti új Mercik, csak más a színvilág.

20230110_113608.jpg

20230110_122238.jpg

Jó ez az utastér, és itt végre egyedül maradtam egy megállónyit.

Dolgom végeztével a 2-es busszal folytattam az utam a Révai utcáig, megint egy RIR jutott, ezúttal a 380. A Révai utcába beérve az volt a tervem, hogy addig várok, amíg Ikarus nem jön - nem jött, feladtam, elmentem a 2-es busszal a helyközi buszvégre, a csodálatos KZX-003 vitt át. Amennyit szokás szidni a Credót, ahhoz képes nem volt rossz, helyi utazásra jó ez a székezés, a motor ugyan hangos volt a felüljárón, de az ablakok, dekorlemezek nem zörögtek.

20230110_125134.jpg

Credo BN belülről. Nem egy Conecto, de nem is annyira gáz.

Helyi utazásra igénybe vehető helyközi busz persze nem indult elfogadható időn belül, a rettenetes szél+eső kombóban fotózni sem nagyon lehetett, egy-két kép után átsétáltam a városházához, ahol végre szerencsém volt - pár perc után megérkezett az ELJ-966. Sok köszönet nem volt az útban, a 30A járaton közlekedő busz rommá volt tömve, utastéri képet nem is tudtam csinálni. A jármű beázott, szinte minden ülés vizes volt, folyt be az eső az ablakoknál, hiába voltak zárva. Ráadásul úgy párásodott a busz, hogy ki sem lehetett látni, utastájékoztatás meg nem volt, így találjam ki, merre járunk...

elj-966h.jpg

Utastéri fotó helyett. Sajnos fullon volt, kell a csuklós a járatra.

Nem a legjobb helyen szálltam le róla az ipari parkban, bő tíz perc szenvedés után jött csak busz visszafelé, egy újabb RIR. Persze a szóló befelé is kevés volt a 31-esen, heringparty volt.

Az utolsó szakaszban, miután a munkával végeztem, még a hazaút előtt is utaztam kicsit. A 412-es csak nem akart jönni, pedig két 280-ast is elengedtem miatta, mondván, olyannal már utaztam aznap. Cserébe lett fotóm a Tolnából nemrégiben áthelyezett régi Conectóról, és az ELJ-966-ot is kilőhettem a Városházával, ahogy azt láthattátok a nyitóképen.

jxf-443.jpg

Át is fényezték a tolnai vendéget, imádom!

Végül egy NABI-t választottam, a változatosság kedvéért megint a 2-esen: az IKE-118 volt az alany, belső képem erről sem lett (érdemi külső sem), ugyanis egy egész horda iskolás szállt fel rá. Egyébként nem hiszem, hogy ezt megelőzően utaztam valaha helyi NABI Excellel - elég ortopéd a belseje a szűk hátsó ajtóval, és kakasülővel. Sajnálom, hogy belül nem tudtam lefotózni, de legalább utaztam vele, sokáig ez se hiszem, hogy meglesz, sőt, mernék rá fogadni, hogy legkésőbb a nyáron kidobják.

20230110_152900.jpg

Hát ez illusztrációnak is elég ergya, de nem volt kedvem bukni egy vonatot azért, hogy addig utazzak vele, amíg a kölkök leszállnak és fotózható lesz az utastér.

A zárás természetesen egy RIR-es Conecto lett, a 6-os járattal mentem vissza a belvárosba Adyvárosból. RIR-381 volt az, korrekt busz még mindig. 

Akárhogy is nézem, összesen 800 forintot bőven megértek ezek az utazások, főleg, hogy nem is mind csak passzióból történt. Az Ikarus 280 volt a nap csúcspontja, ha több időm vagy normálisabb időjárás lett volna, talán jobban rámegyek a 412-es kipróbálására, esetleg valami helyi díjszabással igénybe vehető helyközi busszal is utazok. Így sem volt ez rossz, pár éve egyszer csináltam már hasonlót, csak akkor nyár volt, semmi más dolgom nem volt az utazgatáson és fotózáson kívül, minden második busz Ikarus 280-as volt, és nem írtam róla blogbejegyzést (pedig akkor helyközi 263 is volt a menüben). De legalább 2023-ban is utaztam nem nosztalgia Ikarus 280-assal.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpatbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr2618023480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása