Kárpátbusz

Kárpátbusz

Elment az utolsó 103-as

2022. augusztus 12. - Dr.V.ker.

Nem volt egy hosszú életű járat, ráadásul évekkel ezelőtt meg kellett volna szüntetni. Egy búcsúposztot azért megér a 103-as.

A mai 103-as járat elődje a Lágymányosi híd megépülése után indult, és bő két évtizedig nem is volt más feladata, mint a Lágymányosi híd tömegközlekedésének megoldása. Persze ennél többet is jelentett a Kelenföld-Népliget kapcsolat, de a lényeg a Kelenföldi erőmű, a környék irodái, az ELTE lágymányosi kampusza és később az Infopark összekötése a Népligettel volt. Sőt, Dél-Buda és Dél-Pest belső részeit is ez a járat kötötte össze, édesanyám is járt dolgozni a 103-assal Budafokról Ferencvárosba.

152_3895.JPG

Amúgy ez a busz vitte az utolsó 103-ast, de én nem ezzel utaztam.

Az 1-es villamos Dél-Budára hosszabbításával előbb arra redukálódott a járat értelme, hogy az 1-es hiányzó három megállóját pótolja a Fehérvári út és Kelenföld vasútállomás között, majd a villamos befejezése után semmi értelme nem maradt. Igazából nem tudom, hogy lustaságból vagy az elégedetlenségtől való félelemből, de évekig teljesen feleslegesen megmaradt a 103-as busz a Hengermalom út/Budafoki út és az Etele tér között úgy, hogy az eleve nyúlfarknyi vonalból kb. 300 méter nem volt párhuzamos az 1-es villamossal. 

2022. augusztus 12-én végül csak elment az utolsó 103-as, én pedig az utolsó nap utaztam egyet a járattal. Nem terveztem így, de pont aznap dolgom volt a Budafoki út külső szakaszán úgy, hogy a Balatonról jöttem fel Budapestre. Megért egy vonaljegyet a dolog, szóval a 103-assal mentem el Kelenföldről a Budafoki útig: az elején ketten, majd hárman voltunk utasok a Fehérvári útig, ahol viszont felszállt egy harminc fős csoport, ezzel valószínűleg nemcsak az utolsó nap, hanem a hónap legforgalmasabb indulását fogtam ki.

152_3896.JPG

Hanem egy ugyanilyen MAN-nel, de ez az SGY-820, nem a 817, nagy különbség!!

A járaton az utolsó években a VT-Arriva MAN Lion's City buszai jártak, az 1-es Dél-Budára átvezetése előtt Volvo 7700-asok, Ikarus 280-asok és Ikarus 435-ösök uralták a vonalat, a kezdeti években pedig 260-asokkal adták ki. Érdekesség, hogy az 1-es építésének ideje alatt átmenetileg az Árpád hídig is közlekedett a járat, az 1V villamospótlóval közösen helyettesítve a villamost.

152_3900.JPG

Ekkor láttam utoljára a 103-as buszt. Először meg nem tudom, de valamikor 7-8 évesen valami 280-as lehetett a Budafoki úton.

Az én életemben soha nem számított a 103-as egy fontos vonalnak, de egyetemi éveim alatt néha használtam, és sokat láttam. Nem fog hiányozni, hiszen az 1-es villamos sokkal jobb dolog helyette azon a szakaszon, ráadásul évekig húzták el feleslegesen a vonal agóniáját, de azért ezt a búcsúposztot megérdemelte, fontos járat volt ez a környéken.

A bejegyzés trackback címe:

https://karpatbusz.blog.hu/api/trackback/id/tr4817907005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása